معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: سال گذشته رکورد حضور شرکت کنندگان در جشنواره تحقیقات فناوری علوم پزشکی شکسته شد و امسال جشنواره با حضور ۵۷۰ شرکت کننده برگزار می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، یونس پناهی، معاون تحقیقات فناوری وزارت بهداشت با اشاره به تاریخ برگزاری نمایشگاه گفت: بیست هشتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی در سوم بهمن ماه مصادف با ولادت امام محمد باقر در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جشنواره تحقیقات و فناوری یکی از بزرگترین جشنواره‌های عرصه سلامت است.


هر ساله عملکرد تحقیقاتی علوم پزشکی کشور در عرصه فناوری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و امسال همزمان با شعار سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال افرین، محور اصلی را شعار سال انتخاب کردیم و به همین دلیل در جوایز که به برگزیدگان اهدا خواهد شد؛ درصد قابل توجهی از برندگان و برگزیدگان افراد فناور، شرکت‌های دانش‌بنیان و افرادی هستند که در حوزه فناوری بیشترین فعالیت را داشتند.

معاون تحقیقات فناوری وزارت بهداشت درباره فرق این نمایشگاه با سال‌های گذشته گفت: این جشنواره نسبت به جشنواره‌های قبلی فرق‌هایی دارد، محور و مبنای اصلی را در راستای تحقق شعار سال قرار داریم. برای اولین بار در طول تاریخ جشنواره، دانشجویان جداگانه ارزیابی می‌شوند. در سنوات گذشته ارزیابی دانشجویان و محققان جوان باهم برگزار می‌شد که باید h index بالای ۱۲ داشته باشد اکنون h index را برای دانشجویان حدف کردیم و دانشجویان در کمیته خاص دانشجویان ارزیابی می‌شوند. کمیته علوم پایه کمیته و کمیته محصولات دانش بنیان به‌شی از آن است.

یونسی افزود: با حمایت وزیر بهداشت، جوایز برگزیدگان امسال ارتقا پیدا کرده است و امیدواریم که محققان و برگزیدگان خاطرات خوبی در عرصه تولید علم و دانش داشته باشند.

وی با اشاره به حضور و استقبال شرکت‌کنندگان در طول ۲۷ جشنواره پیشین گفت: پارسال رکورد حضور شرکت کنندگان شکسته شد و امسال جشنواره با حضور ۵۷۰ شرکت کننده برگزار خواهد شد.


معاون تحقیقات و فناوری با اشاره به حضور رئیس جمهور در بیست و هشتیمن جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی افزود: یکی از خصلت‌های رئیس جمهور حضور در مراکز علمی و دانشگاهی است و ایشان به جوانان علاقه دارند. ما از رئیس جمهور دعوت کردیم، امیدواریم که شرایط حضور را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.